Mit syn på gud og alt det der...

Her kan man diskutere erfaringer med meditation. Da jeg selv ved lidt om emnet, vil jeg gerne hjælpe, i det små, men jeg har ingen uddannelse, så hvis der for alvor er problemer, skal du henvende dig til din Guru.
Post Reply
aldebaran
Hyperaktiv

Mit syn på gud og alt det der...

Post by aldebaran »

Ja folkens,

jeg kan vel lige så godt lægge ud.

Det her har jeg også skrevet et andet sted, men jeg syntes ikke at det gør noget at gentage det her i forum, da det er skjult i den oprindelige placering.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der er så mange religioner der mener at de har patent på at kende Guds tanker og hvad Gud vil have og hvad gud kan lide.

Når det kommer til stykket er det bare deres egne, små mennesketanker de projicerer over på det guddommelige, for at give deres egne ord mere vægt.

Den bedste definition på Gud, finder jeg i tanken om at alt i Universet er levende, lige fra det enkelte atom op til de største galaksehobe og den samlede bevidsthed der omfatter ALT er GUD.

Et menneskes liv og gerninger er i denne sammenhæng af mindre betydning end stjerners fødsel og død, men på grund af sommerfugle-effekten, vil et hvert valg vi tager og enhver handling vi udfører, på alle niveauer, fra tankedryp til massemord, kunne få indflydelse på en hvilken som helst anden del af universet.

Guder findes på mange niveauer; Som administrator af en menneskekrop i et fysisk livsforløb, har vi ansvar for alle de celler som kroppen består af, alle de væsener som lever i symbiose i og på kroppen, samt alt hvad vi bruger kroppen til.

Hvis vi ser et niveau op, lever vi på en klode, Gaia, hvori vi er celler, måske cancer, som misbruger den gæstfrihed kloden viser os.

Når jeg mediterer, og det gør jeg, holder jeg meget af at starte min meditation, med at gentage følgende sætning tre gange: "Jeg er en celle i Guds legeme." Det giver mig et godt perspektiv på min plads i verden og minder mig også om at jeg er gud, for hele min krop og derfor skal behandle den godt, så alle de små væsener kan få et godt livsforløb, imens jeg har ansvaret for dem.

Ah! Det var dagens kosmiske trip. :crazy:

Nu skal det gøre godt med en kold pilsner og noget fodbold VM på HDTV :thumbup:

Mvh.
Anders
Aldebaran ! Me wanna go home...
Post Reply