Problemer efter galdestens operation.

Forum for personer der har eller har haft galdesten eller er interesseret i emnet. Her kan man dele erfaringer, gode råd og advarsler, beskrivelser af egne oplevelser, links til viden om galdesten og operationer.

Det er også velkomment at kommentere mine artikler om emnet.
Post Reply
SineDK
Ny bruger

Problemer efter galdestens operation.

Post by SineDK »

Hej :)
Jeg er en pige på 21 år, jeg fik fjernet min galdeblærer pga. galdesten i slutningen af februar måned. Jeg havde galdesten og mange problemer med det, i omkring 3 år og havde kroniske smerter i over et halvt år før operationen. Det tog næsten 2 år at få diagnosen fordi jeg måtte igennem 4 forskellige læger og utallige undersøgelser, da de 3 første sagde at det ikke var nødvendigt at tjekke mig for netop galdesten da jeg "ikke var i målegruppen" :thumbdown: . Det viste sig at jeg havde 61 galdesten :problem:
Nu er jeg blevet opereret og har det meget meget bedre, men er der nogen der har erfaringer med hvordan man får styr på maven efter sådan en operation?? Jeg har lavet om på min kost så jeg undgår fedt så godt som jeg nu kan, og er begyndt at spise fx grov pasta og groft brød. Men jeg har siden operationen haft problemer med at jeg altid har dårlig mave og mavekneb og der skal ikke meget til før jeg får meget dårlig mave.
Er det også normal at man stadigvæk kan få ondt omme bag leveren?? jeg var ude og løbe forleden og der endte jeg med at knække helt sammen fordi jeg pludselig fik et kraftigt smertejag der hvor jeg er blevet opereret. En af min mors kollegaer sagde at det kunne være en af klemmerne fra operationen der havde lavet ballade, men jeg vidste ikke engang jeg havde klemmer siddende derinde. Fik ikke rigtig noget og vide efter operationen, andet end at det var gået godt.
Det ville være rart hvis der var nogen der havde nogle gode råd eller erfaringer til hvordan jeg kunne komme mig helt 100% efter dette alt for lange sygdoms forløb.

KH Sine
Post Reply