forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 20 sep 2018 08:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Hyperaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Influenza er noget møg og med det følger altid behovet for at hoste, når man har slim i lunger og luftveje. Der findes mange råd til at mindske hoste med medicin og alskens gode råd, men hoste er en naturlig del af kroppens forsvar og sørger for at holde luftvejene fri for slim og fremmedlegemer. Hoste er ikke noget dårligt i sig selv. Man skal selvfølgelig ikke hoste lige i hovedet på andre og også sørge for at det der kommer op bliver skaffet af vejen enten ved at synke det eller spytte det ud et fornuftigt sted, hvor det ikke kan komme til at skade andre.

Nu har jeg selv samlet en influenza op og hoster en hel del, men jeg har fundet en teknik, som hurtigt og effektivt tømmer lungerne for slim, så jeg får en halv til en hel times pause med frie luftveje.

Der er ikke noget mystisk ved metoden, da den er baseret på viden fra mit førstehjælpskursus. Hvis en person har skadet en lunge, skal man lægge patienten på den skadede side, så man kan trække vejret med den hele og raske lunge. Der hvor luft rørene fra hver lunge mødes, danner de et A uden tvær-streg, et omvendt V. Når man ligger på venstre side, vil luftrøret fra højre lunge gå ned ad bakke regnet fra lungen(når man hoster).

Teknikken er at ligge et vandret leje, på venstre side og hoste, lige så meget man har behov for. På den måde kan man mere effektivt tømme højre lunge for slim. Når højre lunge er tømt, kan man lægge sig på højre side og hoste den anden lunge "tom". Dette virker fint for mig og da jeg ikke er et rumvæsen, vil jeg formode, at det også virker for andre.

Det er da i hvert fald værd at prøve. Hvis man bliver liggende på den side hvor man sidst har hostet, skulle der gerne være ro i luftvejene til at få lidt søvn, indtil hosten kræver sin ret igen.

Via ALO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time