forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 14 dec 2017 14:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Hyperaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mit webcam er opstillet i Virum nord for København. Jeg startede i November 2011, sådan bare for sjov, men nu er det blevet en fast tradition.

Min kanal hedder "Birds in DK garden" under brugernavnet "alodk".

Jeg fodrer i vintermånederne til glæde for fuglene og den der har lyst til at kikke med. Jeg sender live, så vidt muligt hver dag, fra jeg vågner til det bliver mørkt. Normalt står jeg op kl. 06:00, men når jeg har fri, kan jeg godt sove længe... Jeg starter normalt i oktober med at fodre, så fuglene bliver trygge ved maden og stedet. desuden laver jeg nogle testudsendelser, så jeg er helt klar til 1. november. Foderstedet er ca 1,5m over jorden i et villakvarter og inden vinter er stedet skjult af buskens blade, men til vinter bliver grenene nøgne.

Mit webcam er et Cyper Cniper Spotter med en fast x7 forsatslinse, som stå på en lille trefod bag mit vindue. Der er ikke lyd fra haven, da privat personer ikke må optage og udsende lyd fra offentlige områder, hvor andres samtaler, fra vejen, kan komme med på optagelserne. (Registerloven)

Følgende dyr kan man forvente at se på kanalen.
almindelige:
gråspurv(Passer domesticus), skovspurv(Passer montanus), blåmejse(Cyanistes caeruleus), musvit(Parus major), Sortmejse (Periparus ater), Rødhals (Erithacus rubecula), munk(Sylvia atricapilla) :thumbup: , som normalt er sjælden i Danmark, men de kan finde på at overvintre i området.

sjældne eller set få gange:
Jernspurv (Prunella modularis), husskade(Pica pica), Stor flagspætte(Dendrocopos major), solsort(Turdus merula), mus(Mus musculus), mig(homo aspiens) :-) .

Endnu ikke observeret:
egern(Sciurus vulgaris), da de bor i området, nabo(homo narsissus stultus) ;) .

Hvis i ser et kræ, som ikke er på listen, så giv gerne besked.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time