forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 17 dec 2018 00:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger

Fri hash eller evig bandekrig?

Det generer mig enormt, at man siger OK til at Hells Angels, Bandidos og diverse andre bander, kan tjene ekstremt meget, og ad den vej komme til tops i samfundet ved at opkøbe boliger og starte virksomheder, som vi bl.a. ser i Odense, hvor flere fitnesscentre (Fitnessworld) skyder op og værtshuse som "Katten & Musen", "Australian Bar" og "James Dean" bl.a. nu ejes af dem. Det er ikke fair og heller ikke nogen typer jeg ønsker skal ende i folketinget en dag, og de er allerede for tæt på, hvilket vi så med Helle Thornings ministervalg Saas Larsen.

Det sjove er, at der ikke vil være den store ændring hvis hash blev lovligt. Folk der ryger, ryger, uanset om det er lovligt eller ej. Og så synes jeg det er MEGET dumt at opretholde og ligefrem producere massiv kriminalitet, når vi lige så godt kan være foruden. Forbudet har ikke haft den ønskede virkning, og det eneste vi har fået ud af det, er mere kriminalitet.

Folk ser desværre ikke den direkte sammenhæng mellem den megen kriminalitet og forbudet mod hash. Hashmarkedet er meget større end for heroin og kokain, og derfor er der så mange flere penge at tjene, og de gør det.

Her er forbruget for 2010 undersøgt blandt 11.611 personer mellem 16 - 64 år i Danmark:

Cannabis ~ 32,5%
Amphetamine ~ 6,2%
Cocaine ~ 4,4%
Heroine ~ 0,2%

Omregner du det til hele befolkningen for Cannabis vedk. vil tallet nærme sig omkring 1.800.000 brugere i Danmark, hvilket nok ikke er helt korrekt, men det giver da et fingerpeg. Kilde: EMCDDA | Situation summary for Denmark — up to date summary of the national drug situation in Denmark (Country overviews)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time