forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 18 okt 2018 15:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Hyperaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Sorry ;-) Jeg fik ideen "på engelsk" så nu har jeg formuleter den og spredt den på internettet.

I får den originale udgave, så jeg håber på at i kan lidt engelsk, ellers må i spørge, så oversætter jeg teksten:
jeg skrev:
I just had a very nice idea, I think. :-) In stead of putting you money in the bank, I now introduce a new concept.

The Chip-account.

1. This is a card that you have in your pocket and your bank-accout is in a chip on the card.
2. You need a strong password and an eye scan(or something like that) to access information on the cards.
3. The card holds information about how much money you own.
4. You can have with you in your pocket and can use it freely in any bank or shop all over the world.
5. No one but you can add or extract money from the card.
6. When you get your pay on your job or get money form any other source, it is added to your chip-account-card and no one else is in control of that money.

If any one want to build on this idea, please do and spread this if you think it is a good idea.

Regards
Anders Lund Olsen

---------------------------------------
Next post:
You could add a change-card to this, that could hold small amounts of money from the Chip-account, for a shopping trip, and be loaded back to the Chip-account, if you don't use all off it. These two cards could have a bluetooth-communication link between them to make transfer easier. Then you can leave the Chip-account at home, while shopping or going for a night on the town. :-)

They will have photocells on the surface, to drive the internal cpu, so you just need light to make it work.

Mvh.
Anders

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time