forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 20 sep 2018 03:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mig og mad
Hyperaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej alle sammen,

jeg ved ikke om det er et aspergisk emne, men jeg har nogle ting som jeg gerne vil fortælle. Både for at se om andre har det ligesom jeg og for at lokke andre til at fortælle om deres særlige forhold til visse madvarer.

Det første er, at jeg hader, når der er små ting i min mad, som jeg ikke ved hvad er :( . Hvis jeg får brød med kommen eller frø i, skal jeg tvinge mig selv til at lade være med at studere hver eneste prik, for at se om det er et lille dyr eller andet ulækkert. Når jeg spiser sammen med andre, ser jeg så lidt som muligt på maden, så jeg ikke får øje på noget mystisk, som skal pilles ud. 8-)

Kød der bløder er noget af det klammeste der findes. Det minder mig om at det er et levende dyr, der er slået ihjel for at blive spist og jeg tænker på hvordan dyret ville skrige af smerte, hver gang jeg skar en bid af. Det forstyrrer madglæden, selv om det er dybt irrationelt, for dyret har været dødt længe og sjælen er koblet fra, må man håbe. Jeg kalder mig selv for pseudo-vegetar, for jeg kan godt lide kød, som proteinkilde, men jeg ville ønske at det ikke kom fra levende væsener. Jeg spiser mest fisk og kylling som er forbehandlet, så det ikke virker så levende. Kylletter, pannerede rødspetter og pølser.

Når jeg tænker på at muslinger og krabber bliver kogt levende, får jeg lyst til at putte kokken med ned i gryden så han/hun kunne fatte, hvad de har gang i. :evil:

Og nu til det positive. Jeg ELSKER kartofler. Kartoffelmos med lidt smør, salt, peber og lidt mælk, er noget af det bedste jeg ved. Jeg kan så stege lidt grøntsager og hælde over, sådan rent symbolsk ;) , men kartoffelmos, så må de gerne beholde NOMA og alt det tant og fjas for dem selv. Som variation kan man blande kogte gulerødder i. det er slet ikke så dårligt endda. En fordel ved kartofler er at det sørger for at min krop ikke indeholder for meget syre. Hvis jeg er for "sur", får jeg for meget mavesyre og mit humør bliver ret ustabilt. Derfor tager jeg også Magnesium, når jeg ikke får kartofler nok.

Som "dessert", skal jeg have mørk chokolade, så er det en god dag :)

Nå, nu må jeg hellere stoppe, så en anden kan tage over.

God weekend.
Anders

Godkendt
Brugeravatar

Wtf xD
Ej... må da indrømme at jeg er pænt ligeglad med, hvad jeg spiser, egentlig o.o
Men for mig, lyder det ikke så aspergisk, at tænke over det med dyrene? Eller jo, men ikke at have så meget medlidenhed med dem...
Men det kan jo også bare være mig, der tænker sådan. :)
Personligt er jeg mega ligeglad med, hvad jeg propper i munden.

Eller... haha, skulle ikke misforstås.

Hyperaktiv
Brugeravatar

Hej Nathalia.

Du skrev:
Citat:
Men for mig, lyder det ikke så aspergisk, at tænke over det med dyrene? Eller jo, men ikke at have så meget medlidenhed med dem...

Hvis du ser i den engelske afdeling "Aspergers and the SAND theory" er der et indlæg, som går imod den gængse ide om at personer på spektret ikke har empati. Det varierer nok fra person til person, men jeg er, i al hemmelighed, stolt af min empati. :thumbup: Problemet er måske at jeg og andre der ligner mig, ikke viser det på samme måde som NT-er(de normale :lol: ). Jeg vil nok argumentere for dyrevelfærd i stedet for at sætte mig til at tude.

Du skrev:
Citat:
Personligt er jeg mega ligeglad med, hvad jeg propper i munden.

Eller... haha, skulle ikke misforstås.

Bare rolig :) Helt officielt misforstår jeg dig ikke, men... :lol: Ellers er jeg ikke så sart ;)

Mvh.
Anders

Hyperaktiv
Brugeravatar

I øvrigt,

Har du lagt mærke til at der er ved at udvikle sig en pædofil madkultur?

Man har altid kunnet få hønseaborter og ungt kød fra kalve og kyllinger, men nu er de også begyndt med grønsagerne.

Baby-garotter :shock: (eller er det karotter), baby-majs, grønne bananer, mini-tomater og hvad ved jeg. :roll:

Hvem finder dog på sådan noget? Hvis det så bare smagte godt, men ad! :P Det er ikke noget for mig.

Mvh.
Den kræsne.

Godkendt
Brugeravatar

Der vil jeg lige kigge så :D xD

Og ... hold da kæft. Klamt xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time