forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 21 jul 2018 22:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hyperaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej alle sammen,

Nu sker der igen noget mystisk på autismefronten!

En eller anden skør rad, mig, tror at han kan få en nyt autisme-forum op og stå. Det er vinklet lidt skævt i forhold til de andre fora, som CryoCore, da det skal prøve samle og formidle aktiviteterne i den varierede og spændende autistiske kultur fra kunst over mode til de inderste tanker der syder under overfladen...

Som I nok kan gætte kommer, det til at hedde Frit Autisme-Forum. Frit, skal forstås sådan at det ikke er fast tilknyttet noget forening eller organisation. Alle er velkomne til at bidrage til løjerne sålænge de accepterer de andres ret til at udtrykke sig både positivt og negativt om dem.

Der vil også være plads til sjov og til at brokke sig så gnisterne fyger om ørerne på en.

Når hjemmesiden bliver åbnet vil jeg lægge et oplæg ud som jeg vil arbejde på og finpudse. I næste uge vil jeg så prøve at få forum installeret, med de første spæde grupper.

Så hvis i er interesseret i at følge med, skal i kikke ind hos fritautismeforum.dk NU!.

Mvh.
Anders

Godkendt

Hvad mener du med autistisk kultur? Findes der overhovedet sådan noget? Og er et forum som dette ikke allerede nok?

Hyperaktiv
Brugeravatar

I dette svar misforstår jeg hvor Sneak vil hen med sine spørgsmål og tror at han er imod mit nye forum.

Jeg er meget ked af at det gik sådan, men syntes at det er fejt at slette indlægget, så Snaeks reaktion kommer til at stå alene.

Resten af denne besked skal læses med det forbehold at jeg fortryder det jeg har skrevet i sidste halvdel af indlægget.
Jeg har skrevet et bedre svar, efter Sneaks reaktion.

Anders

Jeg mener slet ikke noget med autistisk kultur og det findes stort set ikke.

Indtil videre er det, så vidt jeg ved, ikke defineret på nogen måde.

Der er nogle tilfældige pip hist og pist, hvor parterne har svært ved at finde hinanden og der er ikke noget AKTIVT samlingssted for dem der kan og vil kommunikere på dansk om den aspergiske kultur og aspersisk selvforståelse.

Første emne i det nye forum kunne være "Findes autisisk kultur og hvad er det?". Jeg håber at en eller anden har en mening om det, så kan du jo starte med at mene noget andet.

Hvilket forum er nok? Intet forum er nok, hvis ingen bruger det.

Hvis mit forum bliver bedre og mere populært end andre, inaktive autisme/asperger-fora, vil du så have fritautismeforum.dk forbudt eller hvor vil du hen?

Der kan være 100 autismefora på nettet, hvis nogen gider oprette dem, administrere dem og bruge dem. Det er på tide at autisterne lader være med at gemme sig i hjørnerne og tænke tanker som "vi må kun have et fora". Selvfølgelig må jeg lave et autisme-forum og jeg skal ikke spørge nogen om lov til at lave det. Jeg må også lave 2, 5 eller 7 hvis det passer mig.

Du kan også lave et, i stedet for at prøve på at skyde mit projekt i sænk.

Mvh.
Anders

Senest rettet af aldebaran 06 maj 2011 21:38, rettet i alt 1 gang.

Godkendt

diskussionen bygger på en misforståelse, så der er ingen grund til at skrive. Hvad jeg skrev her.

Senest rettet af sneak 06 maj 2011 22:18, rettet i alt 1 gang.

Hyperaktiv
Brugeravatar

Uha, der har jeg godt nok lavet en stor fejl!

Jeg tror at det er min paranoia der har taget overhånd :o

Jeg har helt misforstået, hvad du ville med dine spørgsmål.
Du må du undskylde. Jeg havde ikke ret meget at gå efter, så jeg fortolkede helt vildt der ud af.

Jeg tror at det ville være godt, hvis du begrundede dine spørgsmål, så har jeg lettere ved at forså hvor du vil hen.

Jeg forstod det sådan at mit nye autisme forum ingen berettigelse havde, fordi vi havde CryoCore og jeg ikke skulle prøve at konkurrere med det.(jeg fornemmer at CryoCore har meget høj status hos mange brugere).

Jeg håber at du kan forstå at jeg ikke kun er sådan.

Jeg har det ret dårligt for tiden, da jeg måske mister mit job, fordi jeg er "mærkelig". Chefen "ønsker" at jeg går til "behandling" og hurtigt "får det bedre", så jeg er i krise. Det var uheldigt at det skulle gå ud over dig, når dine intentioner var nogle andre end jeg fortolkede dem til at være.

Dette var en undskyldning. suk!

Jeg prøver lige at svare igen fra den nye synsvinkel:

Jeg mener slet ikke noget med autistisk kultur og det findes stort set ikke.

Indtil videre er det, så vidt jeg ved, ikke defineret på nogen måde.

Jeg fandt udtrykket i en brochure og tænkte "hvad er autistisk kultur?" Hvis den findes er den ret godt skjult, så i stedet for at lave et nyt "forum for autisme" fandt jeg på at jeg ville bruge mit eget aspergerforum(jeg stod i kø til domænet "forumforautisme.dk), som har været på vej siden forum for autisme lukkede, til at søge og finde "Den autistiske kultur" og hive den frem i lyset.

Der er nogle tilfældige pip hist og pist, hvor parterne har svært ved at finde hinanden og der er ikke noget AKTIVT samlingssted for dem der kan og vil kommunikere på dansk om den aspergiske kultur og aspersisk selvforståelse.

Første emne i det nye forum kunne være "Findes autisisk kultur og hvad er det?". Jeg håber at en eller anden har en mening om det, som kan sætte gang i en livlig debat, der giver genlyd langt ud over Frit Autistisk-Forums" grænser. Faktisk ønsker jeg at det får os,autisterne, til at ranke ryggen og sige "Her er jeg og det jeg har at byde på er værdifult og værd at vise frem for verden, også ude i NT-samfundet"

For mig er det vigtigt at vi kommer ud af rollen, som de stakkels defekte mennesker, som de "rigtige" mennesker skal tage hensyn til. Vi skal have RET TIL at have et godt liv, og inden for de rammer har vi meget at byde på. Hvis vi skal lære at fortolke NT-ernes sociale sprog og ansigtsudtryk, kunne vil lige så godt forvente at de lærer at formulere sig entydigt, så vi ikke skal gætte hvad de mener.

Hvilket forum er nok? Intet forum er nok, hvis ingen bruger det. Jeg syntes at der mangler et dansk autismeforum, hvor der er aktivitet og som bliver vedligeholdt. Det var så pænt som jeg kunne formulere det. :oops: :silent:

Det har aldrig været meningen at forum.alodk skulle være et autisme-forum. Det var meningen at jeg ville have kontakt med personer, der var interesseret i det jeg skrev på min hjemmeside. Det har så vist sig at de fleste af dem der har mast sig vej igennem mine tilmeldings-restriktioner har haft en autisme baggrund. Først i går har en person skrevet om Galdesten og hun er meget velkommen.

Jeg har inviteret 3 redaktører til at hjælpe mig med at holde Frit Autisme-Forum i gang og, ser det ud til, med at holde mig i snor, når jeg ikke fatter en brik af hvad der foregår omkring mig :oops:

Jeg håber at dette svar er mere rimeligt.

Jeg vil lade det gamle svar stå, så alle kan se grunden til din reaktion, Men lige gøre opmærksom på at jeg er på vildspor..

Mvh.
Anders

Godkendt

Hej Anders

Ingen problemer, vi kan allesammen misforstå tingene engang imellem.

Lad os bare kigge fremad, og lægge misforståelsen bag os. :thumbup:

Jeg kunne sagtens se da jeg skrev mit svar at det kunne misforstås. Jeg er ikke altid lige god til at begrunde mine spørgsmål, nogle gange er jeg ret impulsiv, og skriver bare mine spørgsmål så de kan forstås på flere måder.

Men hvis du kan overskue det har du jo mulighed for at spørge mig om at uddybbe mig eller spørge for min baggrund for mit spørgsmål. kommunikation er ikke en enkelt ting, hverken hos NT'er eller AS'ere.

Jeg tror ikke Cryocore har speciel høj status, og andre fora som supplement eller afløser, har jeg ingen problemer med, og jeg tror heller ikke andre brugere har det.

Zmiley er nok den mest aktive så du må spørge ham.

Men det er da ikke rart de problemer du har på arbejdet. Du har jo altid mulighed for at starte en tråd på cryocore eller på dit nye forum hvis du har behov for at snakke om det.

Hilsen Allan

Hyperaktiv
Brugeravatar

Ok Mr Sneak,

Det er rart at vi ikke er blevet uvenner. ;) Jeg må prøve at se lidt mer nuanceret på det der kommer og se en ekstra gang på det jeg ikke forstår.

Det nye forum er lige startet i dag, men er slet ikke klar til at blive brugt til noget fornuftigt endnu. Det har taget et par år at få nogenlunde styr på dette forum, så det tager nok et par uger med det andet :geek:

Jeg skal selv lige teste og rode lidt før jeg inviterer nye brugere til.

Hvis jeg vil snakke intimt, vil jeg nok heller ikke prøve CryoCore, for jeg stoler ikke rigtigt på nogen ;)

Jeg har kontaktet Kirsten Callesen og håber på en snak med nogen der kan hjælpe.

Sov godt derude
Anders

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time