forum.alodk.dk

Forum for emner på min hjemmeside og andet af interesse.
Dato og tid er 21 jul 2018 22:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Hyperaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej alle sammen,

Da jeg selv har megen glæde af Magnesium og B-vitamin, vil jeg endnu en gang gøre opmærksom på denne kombination.

Selv om denne artikel kun handler om damp, vil jeg påstå at det kan gavne alle på resten af autisme-spektret og at de generelle goder ved at have nok magnesium i kroppen, langt overskygger at magnesium trækker vand ind i tarmen og derfor virker aktiverende på fordøjelsen. B-vitamin(især B6) øger optagelsen af magnesium.

Hvis jeg ikke tager magnesium stort set hver dag, synker jeg ned i en tilstand af mørke, hvor jeg bliver rystet af den mindste modgang og mister tilliden til at jeg har ret til at være i live. Når jeg tager magnesium, føler jeg mig stærk, frisk og normal, selv om jeg set udefra nok er lige så mærkelig, som jeg plejer at være. :roll:

Børn med DAMP / ADHD mangler magnesium

Hvis man betragter magnesium som helsekost, er det stadig godt. Mange af af de symptomer på magnesiummangel, som ses i nedenstående liste falder sammen med beskrivelsen af autisme.

Selv om man kan opnå en kortvarig virkning ved at tage magnesium en gang, tager det flere måneder at genopbygge kroppens lager efter en alvorlig magnesium-mangel. En del af det magnesium man indtager, vil derfor gå til lageret og genopbygning af de mange skader der er sket under mangel-tilstanden.

Magnesiummangel - mulige konsekvenser

Citat:
Magnesiummangel kan udløse eller forårsage følgende tilstande:
  • Angst- og panikanfald: Magnesium kontrollerer udskillelsen af stresshormoner fra binyrerne.
  • Astma: Såvel histaminproduktion som bronkiesammentrækninger øges, hvis du mangler magnesium.
  • Blodpropper: Magnesium spiller en væsentlig rolle i forebyggelsen af blodpropper og i at holde blodet tyndt - næsten på samme måde som aspirin, men uden bivirkninger.
  • Tarmsygdomme: Magnesiummangel gør tarmfunktionen langsommere og forårsager forstoppelse, hvilket igen kan føre til forgiftning af kroppen og dårlig optagelse af næringsstoffer, samt colitis.
  • Cystitis: Blæresammentrækninger forværres af magnesiummangel.
  • Depression: Signalstoffet serotonin, som løfter humøret, er afhængigt af magnesium. Mangler hjernen magnesium, er den mere modtagelig for allergener - fremmede substanser, som kan give symptomer, der ligner symptomerne på psykisk sygdom.
  • Afgiftning: Magnesium er livsvigtigt for fjernelsen af giftige substanser og tungmetaller som f.eks. aluminium og bly.
  • Diabetes: Magnesium fremmer insulinudskillelsen og dermed også sukkerstofskiftet. Uden magnesium er insulin ikke i stand til at overføre glucose til kroppens celler. Glucose og insulin ophobes i blodet og giver forskellige former for vævsskader.
  • Træthed: Patienter med magnesiummangel oplever ofte en voldsom træthed, fordi mange af kroppens enzymsystemer fungerer dårligt. Et tidligt symptom på magnesiummangel er hyppige anfald af træthed.
  • Hjertesygdom: Magnesiummangel ses ofte hos personer med hjertesygdom. Hospitalerne giver magnesium ved akut myocardieinfarkt og uregelmæssig hjerterytme. Ligesom alle andre muskler kræver hjertemusklen magnesium. Magnesium anvendes desuden til at behandle angina og brystsmerter.
  • Hypertension (forhøjet blodtryk): Ved magnesiummangel forekommer der blodkarspasmer og højt kolesterolindhold - og begge dele kan føre til problemer med forhøjet blodtryk.
  • Hypoglykæmi: Magnesium holder kroppens insulin i skak. For lidt magnesium resulterer i for lavt blodsukker.
  • Søvnløshed: Produktionen af det søvnregulerende hormon melatonin forstyrres, hvis kroppen har for lidt magnesium
  • Nyresygdom: Magnesiummangel er medvirkende til nyresvigt. Magnesiummangel skaber et unormal fedtniveau og dårligere blodsukkerfunktion hos nyretransplanterede patienter.
  • Leversygdom, der kan føre til leversvigt: Magnesiummangel forekommer ofte ved levertransplantationer.
  • Migræne: Serotoninbalancen er magnesiumafhængig. Mangel på serotonin kan resultere i migræne og depression.
  • Muskuloskeletale problemer: Fibrositis, fibromyalgi, muskelspasmer, tics, kramper og kroniske nakke- og rygsmerter kan skyldes magnesiummangel og kan afhjælpes med magnesiumtilskud.
  • Nerveproblemer: Magnesium afhjælper forstyrrelser i det perifere nervesystem over hele kroppen. Det kan f.eks. være migræne, muskelsammentrækninger, mave-/tarmkramper og kramper i lægge, fødder og tæer.
  • Magnesium anvendes også til at behandle visse forstyrrelser i centralnervesystemet som f.eks. svimmelhed og mental forvirring.
  • Obstetrik og gynækologi: Magnesium forebygger PMS og dysmenorré (krampelignende smerter under menstruation). Desuden er stoffet et vigtigt led i behandlingen af barnløshed og letter for tidlige veer og svangerskabsforgiftning. Magnesium gives intravenøst på fødegangene for at modvirke forhøjet blodtryk som følge af graviditeten og for at mindske risikoen for hjernelammelse og vuggedød. Magnesium bør være et must for alle gravide mødre.
  • Osteoporose: Spiser man kalk med D-vitamin for at øge kalkoptagelsen uden samtidig at få en tilsvarende mængde magnesium, øges magnesiummanglen - og man igangsætter en række processer, som fører til større knogletab.
  • Raynaud’s syndrom: Magnesium er med til at afslappe de blodkar, som giver smerter og følelsesløshed i fingrene.
  • Dårlige tænder: Magnesiummangel skaber en ubalance mellem fosfor og kalk i spyttet - en ubalance, som skader tænderne.

Jeg syntes at det er spild af menneskeliv, hvis man ikke bruger den lette og simple løsning på at have et bedre liv med en autistisk tilstand.

Måske er det sådan, når alt kommer til alt, at autisme er et symptom på at man har svært ved at optage magnesium og derfor kan betragtes som et stofskifteproblem, i stedet for en psykisk defekt.

Det kunne være interessant at give sunde og normale mennesker kost helt uden magnesium og se om de udvikler autisme?

Mvh.
Anders igen-igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time